Публічна заява СУП щодо введення податку на виведений капітал
Публічна заява СУП щодо введення податку на виведений капітал
10 жовтня 2018

Спілка українських підприємців стурбована тим, що законопроект №8557 досі не внесений на розгляд Верховної Ради України. Затягування із включенням цього законопроекту в порядок денний засідання ВР України знищує надії бізнесу на прийняття і впровадження його з 1 січня 2019 року.

Законопроект про заміну податку на прибуток податком на виведений капітал – це єдиний проект, який писався широким колом експертів, досліджувався декілька разів різними незалежними організаціями, від якого напряму залежить розвиток бізнесу в Україні та позитивні зрушення в економіці країни.

СУП з розумінням ставиться до тривалого важкого процесу перемовин з МВФ та складнощів у пошуках компенсаторів за рахунок скорочення бюджетних витрат у передвиборчий період, тому вважаємо прийнятною пропозицію щодо сплати авансового внеску з податку на виведений капітал. Як ми розуміємо, мова йде про включення до перехідних положень законопроекту № 8557 умови про обов’язок платників #ПнВКпротягом першого року запровадження (2019) здійснити авансовий платіж з податку на виведений капітал в розмірі 50% від суми податкових зобов’язань з податку на прибуток 2018 року, який, у випадку його невикористання протягом 2019 року, буде врахований для цілей сплати податкових зобов’язань з ПнВК у наступних роках.

Беручи до уваги можливі компенсатори для впровадження податку на виведений капітал з 2019 року, повідомляємо, що Спілка українських підприємців негативно ставиться до ідеї впровадження ПнВК лише для малого та середнього бізнесу. Такий крок повністю нівелює очікуваний швидкий інвестиційний ефект від провадження ПнВК для економіки України. Поетапне впровадження унеможливить швидке реформування ДФС України, оскільки не відбудеться спрощення адміністрування та навпаки може ускладнитись за рахунок необхідності здійснювати додатковий контроль між платниками ПнВК та платниками податку на прибуток. Якщо великі компанії залишатимуться на податку на прибуток, це «консервує» нерівність оподаткування за рахунок оптимізаційних можливостей податку на прибуток та накопичених такими компаніями збитків у розмірі 1,3 трильйона гривень.

Крім того, СУП негативно ставиться до можливих змін щодо оподаткування дивідендів, які сплачуються одним платником ПнВК іншому платнику ПнВК. Вважаємо, що така система може призвести до спорів з податковими органами щодо перекваліфікації будь-яких операцій, які будуть здійснюватися між пов’язаними особами-платниками ПнВК, в операції із виплати дивідендів з донарахуванням податкових зобов’язань.

Ми сподіваємось, що політична воля Президента України щодо впровадження податку на виведений капітал буде ефективно реалізована Верховною Радою України, шляхом прийняття законопроекту № 8557, а Комітет з питань податкової та митної політики Верховної Ради України вже 17 жовтня прийме рішення про підтримку законопроекту та відповідно направить його для голосування в зал Верховної Ради України.

Відповідальність за економічне майбутнє України, і прийняття законопроекту №8557, лежить на законодавчій та виконавчій гілках влади, тому закликаємо Президента України, Прем’єр-Міністра України, голів всіх фракцій Верховної Ради України консолідувати зусилля та вже наступного тижня прийняти законопроект.

Ще новини