СУП в обличчях - Наталія Куляс, засновник компанії "Культтовари Україна"
СУП в обличчях - Наталія Куляс, засновник компанії "Культтовари Україна"
07 червня 2019

Чим більше компаній приєднується до СУП, тим більше з’являється цікавих бізнес-історій, якими ми хочемо з вами поділитися! «СУП в обличчях» - проект Спілки, де ми знайомимо читачів зі своїми учасниками. Цього разу героїнею нашого проекту стала Куляс Наталія, засновник компанії «Культтовари Україна».

Про старт
Після багатьох років еміграції я повернулася з Чехії в Україну. Потрібно було кудись рухатися, адже настає момент, коли життя перестає давати аванси під заставу майбутнього. З'явилася майже фізична потреба матеріалізувати свій досвід і знання у великий стабільний і обов'язково системний проект. І я не секунди не сумнівалася, що це повинна бути Україна, що саме тут потрібно створювати і масштабувати.
Так з'явилася компанія «Культтовари Україна», яка сьогодні комплексно забезпечує підприємства товарами для офісів: канцтовари, група господарських товарів, меблі, продукти харчування і все це «під ключ». За три роки стартап став лідером ринку з філіями в Києві та Запоріжжі і більш як 100 співробітниками.

Принципи в роботі

Є філософія «виховуй учнів, щоб було у кого вчитися». Я наповнюся спілкуванням з молодими співробітниками попри «попсові історії» щодо різниці поколінь. Я йду вперед разом з ними тому, що «як би зручно ти не сидів, тіло все одно затікає». Потрібно вчитися, обов'язково помилятися, накопичувати досвід.

Переконана, що успіх – це кількість спроб. Потрібно оточувати себе думаючими людьми, здатними на креатив та імпровізацію, порядними і відповідальними. Таких, на щастя, багато. Обов'язкова умова – не брати «модних ТОПів» зі «складними обличчями». А ще потрібно перестати боятися розлучатися із «закам’янілими» співробітниками.



Про найважливіше у бізнесі
Завжди і всюди головне - це Клієнт. За нашими корпоративними правилами, Клієнт завжди пишеться з великої літери, навіть у внутрішньому листуванні. Нічого не змінилось. Так було сто років тому і буде через 100.

Про відтік кадрів і мотивацію співробітників
Нестачу кадрів сьогодні гостро не відчуваю. «Своїх» людей просто потрібно ретельно шукати. Дуже складно (і так було завжди) знайти хорошого співробітника, як і співробітнику – знайти хорошу компанію. Це взаємна вигода.
Ми довго підбираємо людей в команду, створюємо атмосферу залученості у глобальний процес і вміємо надихати. Тому в нашій команді мотивувати співробітників не доводиться.
А ще в нас є HR, яку ми називаємо – «директор зі щастя».

Ось що робимо для щастя співробітників сьогодні:
1. Регулярне спілкування. Іноді людям просто потрібно висловитися. Багато ідей для нашої корпоративного та бізнес-життя народжуються саме в цих розмовах.
2. Графік роботи до 17:00. Наш принцип - приділи більше часу родині. У майбутньому хочемо вийти на чотириденний робочий день.
3. Щомісяця проводимо розіграші додаткового вихідного і можливість запізнення, спортивні челенджі, вітаємо співробітників з річницею роботи, проводимо соціальні проекти зі збору коштів для дітей.
4. Допомагаємо розвиватися і вдосконалювати свої професійні навички. Співробітники проходили корпоративне навчання з продажу, маркетингу, емоційного інтелекту. Зараз важливо йти в ногу з часом та адаптувати свої процеси під потреби ринку, тому наші співробітники – часті гості на виставках, форумах та конференціях.

Про кризи

У момент криз, а їх було чимало, з двох одвічних питань «хто винен?» і «що робити?», я завжди обирала друге.

Я структурно виписую всі кроки на папері, розібравши їх до ДНК: проблема/підпроблема/пов’язані проблеми. А поруч виписую варіанти вирішення. На аркуші зникає емоційна складова, тому і пробем на папері рівно половина.

Чому потрібно будувати бізнес в Україні
Для порівняння: населення Чехії, де я працювала довгий час, становить 10 мільйонів. Там є тільки два великих міста, в той час, як в Україні існує перспектива масштабування в обласних центрах. Також  є істотна різниця в оподаткуванні: в питомій вазі загальні сплати податків в Чехії виходять вище.

А ще я патріот, але зрозуміла це тільки після подій 2014 року. В Україні щороку відкриваються тисячі нових підприємств, в країну інвестують, і ми всі сподіваємося на зростання економіки.
І я хочу робити цю країну краще, робити бізнес для своїх людей. Мати російсько- та україномовних співробітників, брати участь в соціальних проектах саме тут, де це дійсно потрібно. Багато років, працюючи в різних країнах і подорожуючи світом, я представлялася «I am from Ukraine» і не бачила позитивного зворотного зв'язку в міміці співрозмовника. Це погано, і ми будемо це змінювати. Прийде час, коли моя дитина буде пишається тим, що в паспорті у неї місце народження «Київ».



Управлінські рішення, які даються найскладніше
Найважче - це рішення про звільнення співробітників. З цим у мене проблема. Але зараз вже точно знаю, що чим менше пройде часу з моменту рішення до моменту розставання, тим менше втратить компанія. Також я вчуся говорити «ні», не відкладаючи, не вигадуючи відмовки.

Партнерство, яким можна пишатись
Ми маємо позитивний досвід співпраці з ДТЕК, Procter & Gamble, Vodafone, «Укрзалізниця», СКМ, Аеропорт «Київ», «Фуршет», Danone та десятками інших великих підприємств, сотнями компаній у сфері малого та середнього бізнесу.

Про плани і перспективи компанії
Плани масштабні - виробляти нові стандарти ведення бізнесу, бути корисними тисячам нових покупців та економити їхні гроші. Кілька місяців ми проводили заходи з безкоштовної експертизи цін на наші групи товарів. До нас звернулися сотні управлінців з бізнесу і виявилося, що їхні компанії переплачують десятки тисяч гривень щомісяця, не шукаючи альтернативи, не маючи моніторингу ринку через лінь або невігластво виконавців. Ми щиро раді, що змогли допомогти.



Про членство в СУП

Це жива, неформальна, корисна, дуже потрібна ініціатива. Всі теми актуальні і своєчасні. Я сподіваюся, що Спілка невдовзі набуде «промислових» масштабів і стане силою, не рахуватися з якою неможливо. Вже зараз СУП – це єдина активно діюча структура, що думає про підприємців.

До того ж важливо знати, що є місце, куди я можу прийти з проханням про допомогу або з розумною ініціативою.

Ще новини